SKANBATT 35A Dynamo Hurtiglader m/blåtann - DCDC for alle bo

Varenr.
SB-DH-1212-33-BT
Lager
1
Pris
kr 5 250,00

Skanbatt 35A Dynamo Hurtiglader med blåtann og app

Denne supre DCDC-laderen kombinerer en rekke rå funksjoner i en relativt liten pakke - og innehar funksjonalitet som ingen andre enheter i markedet har. Vi har solgt disse laderne i flere år, og har fått svært gode tilbakemeldinger både fra våre forhandlere og sluttkunder. Nytt i år er at vi nå har bakt inn en blåtannmodul og utviklet en app som både viser grafisk hva som skjer, samt gjør det meget enkelt å endre enhetens oppsett/funksjon.

Bruksområder
Enheten kan benyttes i alle løsninger der man ønsker å lade en sekundærbank fra en 12V strømkilde - eks. en båt, bobil, varebil, elbil, spesialkjøretøy o.l. Merk at vi har en egen variant med bedre fuktsikring som er godt egnet for bruk i litt mer krevende omgivelser.

Meget rask og sikker montering
Dette er vår minste DCDC-lader utviklet av Skanbatt og som er spesiallaget for hurtig og trygg montering i bobiler, båter og andre, mobile enheter. Laderen kan brukes både i biler med og uten smartdynamo, og er designet for å gjenbruke kablene som finnes originalt i de fleste bobiler - som betyr rask montering. Enheten kan også benyttes for å lade sekundært batteri i elbiler og andre enheter.

Høy effektivitet
DCDC-laderen lader jevnt med opptil 35 ampere så lenge dynamo leverer nok strøm, og gjør om dynamo ladestrøm til et perfekt ladeprogram tilpasset våre lithiumbatterier. Dersom ingen andre forbrukere er tilkoblet ladekretsen så lades et Skanbatt Ultra 98Ah fra 50% til 100% på ca. 1,4 timer.

Automatisk pass-through
Enheten kommer som standard med "Passthrough"-funksjon aktivert, som betyr at den ikke ødelegger for spenningsanvisning og eksisterende baklengslading av startbatteriet - som en del bobiler har. Dette betyr at når lader ikke er aktiv, så blir den i praksis "usynlig" for strømkretsen den henger på. Dette kan aktiveres og deaktiveres gjennom blåtannappen når som helst. Dette er en unik funksjonalitet på vår DCDClader.

Vedlikeholdslading av start
Laderen har i tillegg automatisk baklengs vedlikeholdslading av startbatteriet som standard. Dette betyr at dersom det er høy spenning på forbruksbatteriene (bodelsbatteriene) så vil enheten "lekke" noe strøm til startbatteriet når det trenger strøm. Dette gjelder uansett om bodelsbatteriene lades av eks. solceller, 230V, efoy eller annen ladekilde. Dette kan aktiveres, justeres og deaktiveres via blåtannappen. Dette er en unik funksjon i vår DCDC-lader.

Virtuell spenningssensor
En annen, unik funksjon som denne laderen har, er virtuell spenningssensor. Denne analyserer og estimerer spenningstapet både på inngang og utgang, og vil kompensere for spenningstapet på utgangen som standard (kan deaktiveres / justeres via blåtannapp). Dette betyr at laderen kan monteres litt lenger unna batteribanken den skal lade - og dermed tåler et høyere spenningsfall - eksempelvis om den må lade gjennom et eksisterende skillerele. Dette er en unik funksjon i vår DCDC-lader.

Blåtann med app - super oversikt og enkelt å endre oppsettet
DCDC-laderen har innebygget blåtann, med en app som viser det meste som skjer, både en grafisk oversiktsskjerm, samt alle laderens parametre. Mange parametre kan justeres enkelt i appen, eks slå av og på virtuell spenningssensor, slå av og på vedlikeholdslading av start, endre ladespenninger osv. Søk i appstore og google play etter "Skanbatt DCDC":
Google: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.skanbatt.batterymanager.app
Apple: https://apps.apple.com/nz/app/skanbatt-dynamo-hurtiglader/id6468457952

Robust DCDC-lader
Enheten er meget robust, har redundante, automatiske vifter, men tåler også at viftene stopper. Hver enhet er testet på fabrikken for å sikre optimal ytelse fra montering.

Laderen finnes komplett med monteringskit for bobiler her.

Laderen er produsert i Europa.

NB: Skal monteres av Skanbatt-kurset personell. Dersom enheten monteres et sted med dårlig ventilasjon, så vil den periodevis justere ned ladestrømmen, uten at dette er en utfordring for laderen.